2013. május 13., hétfő

2013. 05. 12. - Végre

Bizony végre eljött az idő, lehetőségem nyílt közelebbről lefotózni egy szép egészséges őzsutát..
A történet úgy indult, hogy kimentem tegnap egy új helyet felderíteni, állítólag őzek terén nagy a mozgás arra.Kezdetben sikerült megfigyelnem egy szalakóta hímet  aki a szájában vitt egy bogarat, melyet láttam, amint átad a párjának.Megjegyeztem, hol foglaltak helyet a szalakóták, talán később még hasznomra válhat... : )
Ezt követően körbejártam egy kisebb részen a helyet, őzeknek nyomát találtam, de eleinte nem volt egyáltalán mozgás.Miután lefotóztam az egyik mezőn egy boglárkát, sajnos befelhősödött, de végre megláttam úgy tőlem 100méter távolságban egy (ha jól sejtem fiatalabb) őzsutát.Azt hiszem búzatáblában legelt, és én eközben megpróbáltam megközelíteni, természetesen megint nyílt terepen...Mondjuk itt legalább volt térdig érő növényzet...Tehát alig mentem vagy 15métert, egyszer csak felugrott a suta, és elkezdett felém szaladni.Úgy tőlem kb. 30méterre megállt és lassan elkezdett felém sétálni, néha-néha pedig közben megállt legelni. 10méteren belülre jött, csak úgy füstölt a 40D, hatalmas élmény volt... :)
Annyira nem értem miért közelített felém, láthatta, hogy ott ülök.De oldalszelem volt, ami még nem felé fújt, így nem érezhetett.Azonban pont oldalazva közelített felém, tehát mire elég közel jött pont meg is érzett a szélnek köszönhetően, úgyhogy el is szaladt, de így még "repülő" őzes fotó is sikerült. :) Még közben riasztott is, tehát ha jól értelmezem lehettek a közelben még más őzek is....







Az előző nap még egy nyulat is sikerült közelről lefotóznom kábé 80méterről indítottam meg a cserkelést nyílt terepen, de úgy , hogy csak a leszántott földön, és kábé 15méteren belülre sikerült eljutnom hozzá.Igaz többször elszundított, nomeg szélcsend is volt, de azért úgy vélem, ez elég jó példa arra, milyen bambák is tudnak lenni a nyulak...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése