2011. július 9., szombat

2011. 07. 08

Végre a több napos rossz idő után kijutottam fotózni!
Jól jött, hogy végre jó idő van, de azért a 35fok már sok... :D
Ennek örömére most hajnali 5kor vágtam neki a fotózásnak, ekkor még kellemes 16fokban.
Amikor kiértem, észrevettem, hogy kicsit korább jöttem ki, mint kellet volna, mivel a nap még alig jött fel, és a fények nem voltak túl jók. Így miközben lassacskán feljött a nap, addig elmakrózgattam, sajnos nem sok sikerrel, mert igaz volt pár szép lepke, de a fények miatt a magas ISO-nak köszönhetően elég rossz minőségű képek születtek.Azért lett egy tűrhető lepke...
Ezután, mikor már nagyon szépek voltak a fények, elindultam beljebb őzet, és más állatot keresni.Azonban nem hittem a szememnek, amikor messziről megláttam valami fehér "dolgot", ami nem volt más, mint egy nagykócsag! :D Na mondom ezért már érdemes volt a koránkelés.Készítettem róla egy nagy adag fotót, melyek között lett egy pár egész jó, és végül , amikor már olyan 25m-re voltam tőle, elrepült.Nagyon furcsállottam, hogy mit csinálhat a puszta közepén egy vízimadár, de nem is egy, mert azon kívül még 2 nagykócsag repült el felettem, és egy szürkegém is.Mondjuk igaz van a közelben egy kis patak, de azzal szerintem nem sokat tudnak kezdeni.Mindegy, a lényeg , hogy sikerült lefotóznom. :)
Nem sokkal ezt követően, észrevettem egy szép nagy őzsutát ami tökéletesen felém jött.Gyorsan lehasaltam, és nyomtam az expógombot megállás nélkül.Sajnos nem hagyta sokat fotózni magát, talán egy percet ha legelt, és észre is vett, a szelem sem volt a legjobb, így el is futott.Így is nagyon örülök neki, hogy lencsevégre kaptam, mert már nem is tudom mikor fotóztam utoljára őzet.:)
Közben minden csupa harmat lett, úgyhogy ismét elő a makró, és cseppfotózás! :) Ez sem tartott sokáig, mivel nem sokkal arrébb egy lucernaföldön négy nyúl is ott gubbasztott, úgyhogy vissza a tele, és indulás a nyulakhoz.Nem volt nehéz dolgom, mivel a lucerna mellett egy napraforgóföld van, amiben könnyen oda tudtam menni a nyulakhoz egy 30m-re.Ezután elkezdtem kúszni a lucernásban, jól át is ázott az egész nadrágom, de megérte , mivel 15m-en belül megközelítettem őket, és egész jó fotókat sikerült készítenem róluk, sokat javított a fotón a lenti nézőpont, a szép zöld környezet a lucernának köszönhetően, és a csodás reggeli fények.Volt olyan amikor nem is kellett nekem közelítenem, mert jött ő magától is. :D Mi tagadás, nem egy okos álltat ez a nyúl.Néha amikor felültem, hogy megnézem merre vannak(mert alig látszódtak ki elfeküdve a lucernából), a legnagyobb bak felállt, de nem futott el csak bámult engem.Amikor arrébb mentek egy pár métert, azt akkor is csak azért tették ,mert kergetőztek, játszottak.Végül én untam meg, és amikor felálltam és elmentem, akkor is ők csak max egy 10métert ha arrébb mentek. :)
Közben már jó sokat melegedett az idő, úgyhogy gyorsabbra vettem a tempót, hogy még másfele körülnézzek.Őzre számítottam, helyette jött vagy 3 egerészölyv, melyek közül az egyik a mellettem lévő fáról repült el felettem vagy 7-8méterre. Sajnos éles kép nem lett, de nagy élmény volt ilyen közelről látni.Fenséges egy madár! :)
Hazafele menet még sikerült lencsevégre kapni egy tövisszúró gébicset, és végül ezzel a kismadárral záródott ez a felettébb sikeres hajnali fotózás.Az biztos , hogy nem most voltam itt utoljára ilyen korán fotózni, márcsak a csodás fények, és a jóval aktívabb állatok/madarak miatt.

Az este még elmentem egy rég nemlátogatott helyre naplementét fotózni, ahol találkoztam egy eddig még számomra ismeretlen madárfajjal, ha jól sejtem "foltos nádiposzáta" lehetett, nagyon szép kismadár volt, de mégis talán a hangja volt a legszebb.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése