2011. július 26., kedd

A Tisza-tavon 2. rész

És most végre jöhet a második része Tisza-tavi fotósbeszámolómnak! :)

Ez a túra hajnali 5kor kezdődött, összesen 4 órás volt.Nem mondom, szívesen maradtam volna még 4 órát. :D
A fények csodásak voltak, mondjuk talán még egy kicsit sötétek, de így is megvolt a hangulata az akkor készült fotóknak.
Mielőtt elindultunk volna, a partról készítettem egy fotót a napfelkeltéről, egyszerűen mesés volt!

Ezután elindultunk 4órás fotóstúránkra, mely nyugodtan álíthatom életem eddigi legsikeresebb fotózása volt!
Túravezetőnk, Szolnoki Ferenc, aki szintén fotózik, nagyon jól tudta hova kell vinni, hol vannak a legjobb fotótémák.És hol máshol lennének, ha nem a kikötő közelében, az ember közelében.:) Furcsállottam is, de igaza volt Feri bácsinak, teli volt a környék bakcsókkal, szürke gémekkel, és nagykócsagokkal.
Először egy nagykócsag felé vettük az irányt, egész közel is jutottunk, de árnyékban, az elől a kevés napfény elől is elbújt, így nagyon sötét képek készültek.Ezután elindult a következő nagykócsag felé, de amint észrevett minket ő  is besétált a nádasba, így erről sem lett a legjobb kép.
A következő madár a bakcsó volt, amelyet tegnap nagyon hiányoltam, nagyon keveset láttam, de most aztán nem panaszkodhattam! :) Egy helyen egyszerre 5 példányt is láttam, közülük az egyik pár méterrel arrébb volt a többi 4 től, így inkább felé indultunk. A végén már olyan közel jutottunk, hogy alig fért bele a keresőbe.Végül csak elkészült az a hőn áhított bakcsó fotó. :))


A távolban megláttunk egy szürkegémet, ami mellé még egy selyemgém is leszállt, sajnos nem tudtunk odamenni hozzájuk, mert nagyon sok volt a sulyom... :( A selyemgémet nagyon sajnáltam, de túravezetőnk mondta, lesz még bőségesen. :)
Ezután természetesen most is elmaradhatatlan volt a hattyúcsalád érkezése.Ki is használtam az alkalmat, és még így reggeli fényekben sikerült jó portrét készítenem az egyik családfőről.


Megnéztünk majd egy függőcinegefészket, nagyon érdekes volt, csak sajnos üres is, így csak a fészekfotózás maradt...Ezt követően egy nagykócsag felé vettük az irányt, mely nagyon közel engedett magához!Messzibbről láttam őt halászni is, de amikor már nagyon közel voltunk, inkább minket figyelt, halászat helyett.Azért így is sikerült... :)

Miután ez is megvolt, megkértem Feri bácsit, hogy vigyen el minket búbos vöcsök családhoz, mivel előző nap nem sikerült olyan jó fotó róluk.El is indultunk arra a részre, ahol azelőtt is láttuk őket, de most csak szárcsákat láttunk, vöcsköket alig, volt egy pár fiatal, de az is csak a sulyom közepén... :( Ehelyett inkább visszafordultunk , mert  a sulyom túloldalán az egyik kiálló facölöpön ott állt egy szürkegém, mintha csak arra várna, hogy lefotózhassam...:)Attól féltünk, hogy mire odaérünk, addigra elmegy, de nem így lett, sőt egy olyan 20méteres közelségben oda tudtunk hozzámenni!Lőttem is ám ezerrel a képeket! :)) Még egy jó közeli röpkép is sikerült róla, indulás után pár másodperccel! :) Gondoltam ennél már úgysem tudnék jobbat készíteni, de tévedtem... :))


Ismét összefutottunk ezután egy bakcsóval, melyről ismét sikerült pár jó kép. :)

Útközben, a fattyúszerkő telep felé találkoztunk végre búbos vöcskökkel, egész közel is voltak, de egyszerűen nem sikerült róluk éles kép, magam sem értem miért... :(
Azonban hamar visszejött a jó kedvem, mert a nád tetején megláttunk egy nádirigót, aki teljesen kitekert nyakkal figyelt minket, én meg nem győztem nyomni az expógombot... :)Nehéz volt éles képet csinálni, mert nagyon fújta a szél a nádat, de végülis csak lett egy jó. :)

Ezután tovább fokozta a hangulatomat, hogy végre találkoztunk egy selyemgémmel, mely ott állt a sulyom szélén, így oda tudtunk menni hozzá. Sikerült végül lefotózni is, mondjuk sajnos a feje pont árnyékban van, de azért így sem olyan rossz. :)
A gém után rögtön jött egy másik madár, egy barna rétihéja, melyről most sikerült végre jó fotó is, tejében visszanézve látszik, hogy van egy kishal a karmai közt. :)


Megérkeztünk a fattyúszerkőtelepre, ami továbbra is tele volt szerkőkkel, de most valamiért nem jöttek olyan közel, így hamar tovább álltunk... :(
Azonban alig jöttünk el a szerkőtelepről, máris találkoztunk egy szürkegémmel, így róla is egy 20 méteres közelségben sikerült fotó. :))

Ezután ismét szürkegémmel találkoztunk, de most dobott a képen az, hogy egy tündérrózsa mező kőzepén állt, így róla is sikerült jó fotó.Igaz egy kicsit be kellett menni a sulyomba, a közelebb kerülés érdekében , de megérte!Úgy tűnik ezen a napon a szürke gémeké a főszerep! :D


Miközben én fotóztam, túravezetőnk valamit nagyon lesett a távcsövével.Mondta is, ha jól látja egy helyen több vörös gém is fől alá repül. Egyértelmű volt, hogy arrafelé megyünk, hamár gém, ne csak szürke legyen! :D
Odaérve hihetetlen látvány fogadott, ha nem 10, akkor egy vörös gém sem repült ott!Mellettük voltak ott még nagykócsagok és kanalasgémek(!).Feri bácsi azt mondta, hogy ott fészkeltek tavasszal a vörös gémek, és úgy tűnik még sokan itt maradtak.Ez sem volt mindennapi, de annak is nagyon örültünk, hogy végre láthattunk kanalasgémeket, mivel túravezetőnk azt mondta, nagyon rég senki sem tudott megfigyelni kanalasgémet itt, a Tisza-tavon.Igaz jó fotók annyira nem készültek itt, mivel nagyon rossz felől érkeztek a fények, a fotók nagyrésze kiégett, de így is felejthetetlen élményben volt részünk!
Tetejében itt végre sikerült egy tűrhető fotót készítenem búbos vöcsökről. :))



Már lassan letelt a 4 óra, így elindultunk visszafelé, én megelégedtem az aznap készült majdnem ezer fényképpel, úgyhogy inkább csak már a tájat csodáltam... :)
Ezúton szeretném megköszönni Szolnoki Ferencnek ezt a csodálatos , élményekben igen gazdag túrát, váltig állíthatom, ennyi élményben még sosem volt részem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése