2011. július 27., szerda

2011. 07.27.

Végre jó idő, és az üzekedés is valszeg elkezdődött!Jobb nem is lehetne! :)
Ma fél6-kor keltem, de csak 8kor mentünk Testvéremmel fotózni, mivel csak akkora lett jó idő...

Már a földúton látni lehetett a friss őznyomokat, úgyhogy már ennek nagyon örültem. Végre sikerült beszerezni egy őzsípot, úgyhogy szerencsét próbálva, leültünk egy bozótos szélébe, ahonnan rálehetett látni a közeli lucernásra, és a nemrég learatott repceföldre is.Bizakodóan kezdte el Csabi fújni a sípot, de hamar meguntuk, és bő negyedóra múlva továbbálltunk.Átmentünk egy búzaföldön, és a föld szélén mentünk egyre beljebb oda, ahol tegnap találkoztunk az őzekkel.Útközben nagyon sok nyúllal találkoztunk, már értem , miért mondja sok fotós azt, hogy "már megint csak egy nyúl"! :D
Azonban az előbbi mondatot nem említettem meg akkor, amikor előttünk ugrott ki egy erős fiatal őzbak még pici agancsokkal.(a füléig alig ért)
Szóval amikor már majdnem ott voltunk a kiszemelt mezőn, ami nem mellesleg teli van gyönyörű mezei fehér virágokkal, szóval fotózásra nagyon alkalmas, meg is láttam a tegnapi őzpárt.Nagy mázlim volt, mivel mivel takarásban oda tudtam menni hozzájuk, egy olyan 30méteres távolságban.Először csak a sutát láttam, de amikor odaértem és kikúsztam a takarásból, felfigyelt rám a bak, ami igazán nem mindennapi látványt nyújtott.Ugyanis mondhatjuk úgyis, hogy HÁROM agancsa volt, mivel a jobb oldaliból nőtt ki még egy szarvszerűség. Amint megláttam a bakot, szóltam báttyámnak, kezdje el fújni a sípot, hátha el kezd felém közelíteni.Közelebb nem jött, viszont nagyon figyelt, és  többször kiadta azt a hörgés szerű hangot, amit üzekedés idején szokott hangoztatni.Nagyon érdekes volt számomra, nagy élményben volt részem!
Végül a suta ment el, és utána természetesen futott a bak is.Nem hagyta sokáig fotózni magát a bak, max egy 5-10 percet.
Ezután átmentünk a Kőrös-ér túlpartjára, számítva újabb őzre.Amikor átértünk, megláttam egy gyönyörű tűzpiros lepkét, úgyhogy gyorsan átszereltem makróra, és mehet a fotózás!Egész jól sikerült a makró, és egyébként nem véletlenül tűzpiros a lepke, mivel a faj, amit fotóztam, "nagy tűzlepke" volt. :)
Miután visszacseréltem a telét, ismét leültünk a partra őzet hívni, de csak nem akart jönni!
Már hazafele menet ismét kiugrott előttünk 2 őz is, mely szintén egy pár volt.Először azt hittem, ugyanazokat fotóztam a túloldali réten, de visszanézve nem!Itt a baknak sokkal szebb, nagyobb, és egészségesebb agancsai voltak, és csak 2 volt! :)
Azért ennek örülök, hogy ma 5 példányt sikerült megszámlálni.Csak összejött, és remélem még fog jönni az a várva várt őzfotózás.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése